Utraditionelt lysgitter betyder mindre lager, større fleksibilitet og bedre personsikkerhed i produktionen

VISES PÅ HI-2017

Allen-Bradley® har udviklet en helt ny teknologi i deres nye GuardShield ™ 450L-B lysgitter. Gitret kan fungere både som sender og modtager – i én og samme grundenhed. I modsætning til andre lysgitre på markedet, kan den enkelte grundenhed anvendes som sender eller modtager via et nyudviklet plug-in modul. Dette betyder bedre lagerlogistik og færre omkostninger. Denne kompakte løsning er ideel til hånd- og fingerbeskyttelse.

Funktionaliteten for to lysgitre i ét vælges ved at isætte et plug-in modul i bunden af hver grundenhed. Når først gitteret er tændt, ”lærer” enheden funktionaliteten fra plug-in modulet og begynder at virke som sender eller modtager. Det er denne avancerede teknologi der gør GuardShield ™ 450L-B sikkerhedsløsningen fleksibel og omkostningsbesparende.

Fordele:

• Sender eller modtager i én enhed

• Beskyttelseshøjder 150 ... 1950 mm - i step på 150 mm

• Opløsning:
– Fingerbeskyttelse (14 mm): 0,5 til 4 m
– Håndbeskyttelse (30 mm): 0,9 til 6,5 m

• Kompakt design 30 mm x 30 mm

• Scanningsområde er let konfigureret med DIP-switche på plug-in modulerne

• To lysdioder på enheden angiver den bedste justeringsposition

• Fleksible monteringsmuligheder giver mulighed for hurtig og nem installation

• Overvågning og fejlfinding via Connected Components Workbench ™ -software

• IP65 kapsling