Stratix 2500 let styret switch opfylder nye netværksbehov

Den nye switch til industrinetværk fra Rockwell Automation udfylder pladsen mellem ikke-styrede og styrede switche

Producenter, som anvender ikke-styrede netværksswitche, og som har problemer med nedetid eller sikkerheden, har nu et alternativ til styrede switche. Den let styrede switch Allen-Bradley Stratix 2500 fra Rockwell Automation giver den sikkerhed, styrke, segmentering og optimering af båndbredden, som en styret switch giver, men uden behov for omfattende konfigurering.

"Ikke-styrede switche leverer den nødvendige netværksforbindelse til mindre komplekse industriopgaver, men de kan ikke udføre diagnostik, håndtere trafik eller forbedre sikkerheden," fortæller Divya Venkataraman, der er global produktchef hos Rockwell Automation. "Producenterne har behov for en mere robust switch, når problemer som packet storms lægger netværket ned, eller hvis de ønsker at beskytte sig mod den voksende sikkerhedstrussel. Det er her, en let styret løsning som Stratix 2500 giver rigtig god værdi."

Ethernet-switchen Stratix 2500 til industrien kan monteres, som den leveres, og prioriterer i så fald kritisk trafik i industrinetværket, men den kan også konfigureres til opgavespecifikke behov. Producenterne kan udnytte denne fleksibilitet til at fremtidssikre driften ved at installere switchen, som den leveres, i dag og så skalere den op til en let styret switch efterhånden som behovet øges.

En let styret switch som Stratix 2500 har langt flere funktioner end en ikke-styret switch, da den kan overvåge og optimere trafikken samt levere diagnostikdata, der kan minimere nedetid. Den understøtter desuden op til 64 VLAN til logisk segmentering, hvilket bidrager til at reducere totalomkostningerne. Desuden gør sikre porte det muligt for brugeren at deaktivere porte eller styre endeenhedens tilslutning på basis af en styringsadresse til medieadgang.

Den let styrede switch Stratix 2500 anvender indlejret Cisco-teknologi og er en del af systemet Rockwell Automation Integrated Architecture. Det bidrager til lettere konfiguration, styring og support af netværket, samtidig med at integrationen med virksomhedens netværk optimeres.

"Den indlejrede Cisco-teknologi betyder, at Stratix 2500 kan levere de sikkerheds- og overvågningsfunktioner, som IT-folkene har brug for, samtidig med at driftsmedarbejderne får et brugervenligt netværk," fortæller Samuel Pasquier, produktdirektør IoT Platforms hos Cisco.

Switchen er endnu et resultat af det løbende samarbejde mellem Rockwell Automation og Cisco om levering af industrielle netværksløsninger, der hjælper producenter til at gennemføre deres digitale omstilling.