Røg kan dræbe

Sikkerheden er altafgørende i forbindelse med en brand. Derfor lancerer Hager røgalarmer med VdS godkendelse til boliger der opdager brande med røgudvikling på et tidligt tidspunkt og slå alarm ved hjælp af akustiske og optiske signaler. Testet iht. DIN EN 54-7 og DIN EN 14604 for professionelle røgalarmer der sikre maksimal pålidelighed.

Hagers røgalarm er meget pålidelig

To versioner er tilgængelige: TGA500A er drevet af et 9V alkalisk blokbatteri, mens TG501A er sluttet til 230V nettet - med en ekstra 9V alkalisk blokbatteri, der tjener som backup beskyttelse. Begge kan leveres i ren hvid farve i et lækkert design.
Røgalarmerne arbejder efter et princip med optisk lys. Så snart røg trænger ind i røgkammeret, registrerer denne røgen og aktiverer en høj akustisk alarm. En rød lysdiode begynder at blinke, og en permanent hvidt lys oplyser gulvet under røgalarmen. Alarmerne kan installeres enkeltvis eller i et netværk på op til 40 røgalarmer.
En række ekstra funktioner forbedrer driftssikkerheden af enheder: f. eks et advarselssignal lyder, når batteriet skal skiftes – en speciel funktion gør at dette signal aldrig kommer om natten når man sover - eller hvis røgkammeret er beskidt. En rød LED indikerer en eventuel fejl. Det teknisk højdepunkt er dog processor-enheden der udfører en selvtest med regelmæssige mellemrum på ti sekunder. Hvad mere er, så kan brugeren aflæse den seneste hændelsen fra hukommelse med henblik på kontrol og aflæsning den senest registrerede hændelsen.
Endvidere kan man også benytte en knap til manuel funktionstest med nedsat volumen af alarmsignal. Opsætning af alarmen er kun mulig, hvis et batteri er indsat samt værktøj er nødvendige for demontering. Dette øger sikkerhed for optimal drift og sikkerhed.
Hagers røgalarmer er ikke kun velegnet til overvågning af boliger, huse og lejligheder, men er også ideelle til overvågning i campingvogne og autocampere.
El.nr: 79.85.000.694          TG500A        Røgalarm for 9V batteri, hvid
El.nr: 79.85.000.720          TG501A        Røgalarm for 230V incl. 9V batteri, hvid