Patenteret, solid-state-kabelswitch øger industrisikkerheden

Industriautomationskunder kan nu forbedre sikkerheden uden at gå på kompromis med produktiviteten ved hjælp af markedets mest avancerede kabelswitch. Allen-Bradley Guardmaster Lifeline 5-kabelswitch fra Rockwell Automation er branchens første solid-state-kabelnødstop med patenteret mikroprocessorbaseret teknologi.

Patenteret, solid-state-kabelswitch øger industrisikkerheden

Rockwell Automation lancerer branchens mest avancerede kabelnødstop

Traditionelle kabelswitche stopper ofte uden grund og kan være upålidelige på grund af temperaturbaserede forandringer i kablets stramning. Solid-state-driften af Lifeline 5-kabelswitchen har et elektronisk tovovervågningssystem, der kompenserer for varmeudvidelse og løst kabel.

"Da Lifeline 5-kabelswitchen er en solid-state-switch, sker der ingen mekanisk slitage, som man ofte ser med traditionelle switche," siger Steve Tambeau, produktchef hos Rockwell Automation. "Det giver mere driftstid og en mere pålidelig sikkerhedsfunktion over en længere driftscyklus."

Lifeline 5 giver konstant adgang til nødstopfunktionen, så en farlig situation ved en maskine nemt kan stoppes ved at trække i kablet. Den patenterede mikroprocessorbaserede løsning forenkler opsætningen og muliggør en mere effektiv vedligeholdelse og fejlfinding. De tydelige LED-indikatorer assisterer under kabelstramningen og bidrager til en hurtig og præcis opsætning, og de viser switchens status samt diagnostik under drift.

Lifeline 5 fås i formstøbt aluminium eller med robust hus i rustfrit stål med henholdsvis IP66- og IP67-miljøklassificering og er med til at øge produktiviteten via en kombination af maksimal pålidelighed og diagnostik, der kan bidrage til at forebygge pludseligt opstået nedetid. Modellen i formstøbt aluminium fås desuden med integreret nødstopknap, der sikrer endnu større fleksibilitet i anvendelsen.