Hurtigere, letter og sikrere presning af kabelsko

Den nye batteridrevne pressemaskine fra Klauke, EKM 60 ID-L, presser kabelsko uden presbakker, hvorved risikoen for at der vælges en forkert presbakke undgås. Valg af forkert presbakke medfører dårlig forbindelse med risiko for kortslutning og brandudvikling. Pressemaskinen presser ledere fra 10-240mm2.

EKM 60 ID-L har et utroligt bredt anvendelsesområde og er egnet til presning af kobberledere fra 10-240 mm2 og aluminiumsledere fra 50-240 mm2. Den kan anvendes med Klaukes kabelsko.

EKM 60 ID-L presser uden brug af presbakker. Herved spares tid på udskiftning af presbakker og risikoen for valg af forkert bakke er kraftigt reduceret. Som yderligere sikkerhed er maskinen elektronisk styret og synlig mærkning af den pressede kabelsko muliggør efterfølgende kontrol.

Maskinen er UL-certificeret sammen med Klauke kabelsko til ledere iflg. til VDE 0295 klasse 2, 5 og 6.

Pressehovedet kan nemt drejes 330° i længderetningen, så der opnås bedre adgang til f.eks. tavler og andre svært tilgængelige arbejdsområder.

EKM 60 ID-L er en kompakt letvægtsmaskine i perfekt balance, så den er behagelig at arbejde med. Alle værktøjets funktioner kan aktiveres med én knap, så den kan betjenes med én hånd.

Værktøjet er udstyret med en mikroprocessor, som automatisk standser motoren efter presningen er fuldført, indikerer serviceintervaller, lavt batteriniveau samt udfører interne checks.