Glem løse forbindelser - nyt dansk lampeudtag med optimal sikkerhed fra Wexøe

Wexøes nye lampeudtag har større sikkerhed og hurtigere montering

Hos Wexøe har vi altid leveret moderne løsninger til det danske marked. Det er energi på dansk fra start til stik, og vores nye, banebrydende lampeudtag er ingen undtagelse, for det vil skabe bedre vilkår for mange montører og større sikkerhed for alle.

Har man arbejdet professionelt med strøm i bare få år, har man også oplevet, at der opstod en løs forbindelse ved en skruemuffe. Det kan medføre brand. Derfor har vi udviklet et dansk lampeudtag baseret på Wago fjederklemmer. Så er forbindelsen aldrig løs men altid korrekt. Det gælder både, hvor lampen skal forbindes og på bagsiden, hvor installatøren forbinder til den faste installation.

- Vores løsning er dansk udviklet og dansk produceret. Vi havde lige fra starten af projektet fokus på hurtig montage og sikkerhed. Højeste prioritet er sikkerhed, både i forhold til berøring og sikre forbindelser. Med Wago fjederklemmen er der sikkerhed for korrekt forbindelse, fortæller produktchef Lars Juhl.

Fleksibel løsning, der er let at arbejde med

Lampeudtaget kan monteres enten som forfra-installation ved hjælp af en Kaiserdåse, eller som traditionel installation i en PL dåse. Installatøren kan dermed frit vælge den løsning, der passer bedst i den aktuelle situation. Det er testet som forfra-installation i en Kaiserdåse, monteret i en standard 13 mm gipsplade og kan bære de krævede 25 kg.

Det er derfor en meget fleksibel løsning til både nybyggerier og renoveringsopgaver. Lampeudtaget er 5 polet, således at man kan montere fase, nul, jord samt to lampeledninger, en Dali eller en 0-10V styring.

Enkel ledningsmontering

Man åbner klemmen med en skruetrækker, så lampeledningen kan monteres i klemmen. Når ledningen er stukket op i klemmen, trækkes skruetrækkeren ud, og lampen er forbundet.

Lampeudtaget er designet af Wexøe A/S og markedsføres i samarbejde med firmaet Hjalholt.

Download brugervejledning for Wexøes danske lampeudtag

Få yderligere oplysninger ved henvendelse til Wexøe A/S tlf. 4546 5800.