Forskruning til hårde miljøer, der opfylder hårde krav

HUMMEL har lanceret serien Exios, som er en kabelforskruning til armerede og ikke-armerede kabler i "hazardous" areas. I disse ekstreme områder er sikkerhed og pålidelighed vigtige faktorer. Af denne årsag har HUMMEL valgt at teste og certificere EXIOS serien op imod IECEX og ATEX direktiverne.

Sidste skud på stammen er EXIOS BARRIER, som - ligesom de andre forskruninger i serien - er udført i specielt robust design, med det velafprøvede og gennemtestede HUMMEL ”clamping system” og ”interlocking armour cone”, som hindrer belastning af kabel og armering under montage.
EXIOS BARRIER leveres med en speciel pakningsmasse, som sikrer, at kabelforskruningen er ”flame-proff”. Dermed er forskruningen sikret mod, at en eventuel gnist kommer i forbindelse med evt. let antændelige materialer. EXIOS kan bruges i ex-d og ex-e kapslinger og er godkendt til alle zoner (zone 2-1-0. Hele EXIOS serien kan leveres i 9 forskellige størrelser fra M16 til M75 samt NPT 3/8” og NPT3”.
Som alternativ til messing kan forskruningerne leveres i forniklet messing og rustfrit stål.

Læs mere om EXIOS og EXIOS Barrier

Se videoen om teknikken bag EXIOS Barrier