Driftssikkert forsyningssystem til tunnel-ventilation, der tåler temperaturer op 400°C / 120 minutter

Palazzoli lancerer nu TUNNEL54 serien, som er en brandsikker isolerende kasse med mulighed for CEE-strømudtag. Kassen kan monteres med en-leder kabler, og lederne går ubrudt gennem kassen. Forbindelsen skabes ved hjælp af en skæreklemme for hurtigere montage. Derved spares op til 70% af montagetid. Kabeltværsnit fra

4-35mm.

Tunnel 54-serien er et driftssikkert forsyningsystem udført i brandhæmmende materiale og konstrueret til at sikre fortsat drift - selv under brand. Stikkontakterne er udstyret med en sikkerhedsanordning i stål og låsbart afbryderhåndtag i aluminium med indikering af afbryderposition. Huset til selve afbryderen/kontakten og skillepladerne mellem faserne er lavet af armeret hærdet plast, der er modstandsdygtig over for varme og ild samt kemiske stoffer. Afbryderen/kontakten er dobbeltisoleret med kontaktflader lavet af forsølvet nikkel på skinner af forniklet messing. Stikkontakten er komplet med jord med M6 skrue i bunden samt uden for kabinettet. Efter forskruningen er den forsynet med klemrække for tilslutning af en eller tre-leder brandsikre kabler, som f.eks. type FTg10 (o) M1, op til 35 mm², og med ekstra boks op til 95 mm². Stikkontakterne er synligt markeret med FIRE PROOF og er garanteret at kunne passere testen ved 400°C i 120 minutter. Kassen og stikproppen er også fremstillet af en aluminiumslegering EN 1706 ac-46100DF.

Palazzoli er en af de førende producenter af løsninger på de tekniske el installationer i f.eks. tunneller, veje, jernbaner og metro. Sortimentet omfatter belysning, signaler, stikontakter, fordelingsanlæg, forgreningsdåser meget mere. Alle produkter er i overensstemmelse med reglerne i tunnel, såsom EN2004 / 54 /EF blandt andre. Produkterne er tilgængelige som brandsikre komponenter: 400°C / 120 min - 850°C / 90 min.