Dokumentationssoftware for korrekt presning af kabelsko giver maksimal sikkerhed.

Den nye generation af batteridrevne presseværktøj "Safety Plus" fra Klauke er udstyret med en lang række intelligente integrerede funktioner. Omdrejningspunktet kaldes "Intelligent Presse System" (IPS) med integreret tryksensor, som overvåger hver presning.

Afvigelser fra de foreskrevne værdier eller betjeningsfejl indikeres af lydsignaler og blinkende lysdioder. Dette sikrer brugeren maksimal sikkerhed ved hver presning. Den nye USB-adapter PGA1 og software PGAWIN gør "Safety Plus" værktøjerne endnu mere intelligente og betjening af værktøjerne sikrere end nogensinde før.

Alle "Safety Plus"-værktøjer leveres som standard med et optisk interface, der gør det muligt at "aflæse" alle presninger via et softwareprogram på en PC eller laptop. Betjeningen er ganske nem: Brugeren forbinder adapteren PGA1 via USB stik med den computer, hvor Klauke softwareprogrammet PGAWIN allerede er installeret. Når adapteren er placeret over lysdioden på værktøjet (placeret på håndtaget på maskinen), vil alle vigtige data om presningen og maskinens data overføres optisk fra værktøjet til computeren.
Prøvningsrapporten med angivelse af dato og klokkeslæt er nu tilgængelig som PDF-dokument.

Dokumentation af bruger- og funktionsfejl
Systemet dokumenterer præcis og fejlfri funktion af værktøjet. Der gives meddelelse om brugerfejl, for eksempel for tidlig standsning og tilbagetrækning af det hydrauliske system, inden det nødvendige tryk er opnået eller en teknisk fejl på værktøjet, som forhindrer korrekt presning
af kabelskoen. Derudover er der en indbygget elektronisk tæller i værktøjet, der husker antallet af presninger, men også pressetrykket, driftstimer samt det minimale -, gennemsnitlige - og maksimale pressetryk. Med denne information og en statistisk vurdering af det gennemsnitlige pressetryk, kan pressesekvensen overvåges. Med programmet kan projektet dokumenteres, så hver enkelt presning bliver registreret. Da systemet har adgang til tidsuret på computeren, vil testcertifikatet blive accepteret som dokumentationsmateriale til et SKS - system.
Software downloades gratis, mens USB adapter skal købes.
(El.nr. 79.97.021.810 Type PGA1).
Ring og få en demonstration af værktøj og software.
Eller læs mere om dokumentationssoftwaren her